LK Systems Våra webbplatser Svenska
Stäng

Våra webbplatser

FAQ

Nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna gällande golvvärme och vattenfelsbrytare LK CubicSecure. Finner du inte svar på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta något av våra regionkontor.

Behöver brandväggen ställas in?

För normala routers med brandväggfunktioner för privatpersoner kommer det mest troligt inte behöva göras några inställningar. Brandväggar för företagsbruk kommer troligen behöva konfigureras, trafiken går på:

Protocol                                      Port

MQTT  / TCP & UDP                8883 samt 443

HTTPS / TCP                              443

Finns det en säkring i ARCHub?

Ja, men inte utbytbara. Det finns en huvudsäkring och en på varje ställdonsutgång men alla är automatsäkringar som återställs om man bryter strömmen i 10 sekunder.

Hur många ställdon kan en termostat styra?

12

Hur många termostater kan man använda till en ArcHub?

12

Hur noggranna är termostaterna? Med 0.1 grads noggrannhet?

ArcTune och ArcSense mäter ner till 0.1grads noggrannhet men är fabrikskalibrerade med 0.3 graders noggrannhet. ArcTune avrundar till helgrad och appen avrundar mätvärdena för både ArcTune och ArcSense till närmsta halvgrad. 

I det gamla Bas-systemet anslöts med 3 trådar, hur kopplar man om man byter till Arc?

Det spelar ingen roll vilken av trådarna man använder, bara man använder samma trådar i båda ändarna.

Kan man ansluta ett annat fabrikat av termostat till ArcHub?

Nej, det är inte möjligt att använda ArcHub med termostater från andra fabrikat.

Kan man använda en vanlig spänningsmatning från tex Kjell & Co om LKs standardmatning går sönder?

Nej

Kan man ha bara ArcSense och koppla den till appen utan ArcHub?

Nej, man kan inte använda ArcSense utan vår ArcHub men däremot kan man använda ArcSense utan att den är kopplad till några ställdon.

Kan man kalibrera termostaten i efterhand?

Nej

Visar 10 / 26

OBS! Viktig information om förändringar i inloggningssystemet som kan komma påverka hur du loggar in på vår plattform.

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024 och migreringen måste vara gjord innan dess för att slippa göra om installationen och förlora all historisk data

För att göra övergången så smidig som möjligt för dig och alla våra användare, har vi vidtagit åtgärder för att minimera eventuella besvär. 

Varför gör vi denna förändring?
Förändringen syftar till att öka säkerheten för ditt konto och förhindra obehörig åtkomst, samtidigt ger det en möjlighet att erbjuda mer anpassade funktioner och bättre supportmöjlighet för appen

Hur kommer detta påverka dig?
Enligt vårt register är ditt konto skapat via socialinloggning, om du fortfarande använder det kontot för din primära inloggning kommer du behöva skapa ett nytt konto och migrera din fastighet och dina uppkopplade produkter till det nya kontot för att fortsätta använda våra tjänster. Om du har frågor eller stöter på några problem under processen, är vårt supportteam redo att hjälpa dig.

I länken nedan kan du hitta en steg för steg PDF-guide.

Instruktionsguide_Överlämning av fastighet i MyLK app

Tack för ditt tålamod och förståelse när vi genomför denna viktiga uppgradering!

Om du har några frågor eller behöver assistans, tveka inte att kontakta vårt supportteam på eftermarknad@lksystems.se. Vi är här för att hjälpa till och se till att övergången blir så smidig som möjligt för dig.