LK Systems Våra webbplatser Svenska
Stäng

Våra webbplatser

FAQ

Nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna gällande golvvärme och vattenfelsbrytare LK CubicSecure. Finner du inte svar på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta något av våra regionkontor.

Behöver min mobil vara kopplad till samma nätverk som CubicSecure ska kopplas?

Nej, det behöver den inte vara men din mobil måste ha 2,4 GHz wifi aktiverat för att appen ska kunna ansluta till CubicSecure under installationen.

CubicSecure har tappat wifi

Tryck en gång på Connect-knappen, enheten bör återansluta. Om Connect börjar blinka vitt så har enheten tappat inloggningsuppgifterna.  Använd funktionen Uppdatera wifi i MyLK-appen för att lägga in dina wifiuppgifer igen. Du använder även denna funktion om du vill byta wifi som enheten är kopplad mot.

CubicSecure piper ett långt pip

Larmsignalen indikerar ett pågående läckage. Tryck en gång på WATER ON/OFF för att kvittera larmet.

Utför en kontroll av rören och åtgärda läckan När läckan åtgärdats, tryck en gång till på WATER ON/OFF. CubicSecure slår på vattnet igen.

Finns det stöd för Home Assistant, Google Home, Apple Homekit och Homey?

CubicSecure har i dagsläget inte stöd för andra lösningar än MyLK för att använda produkten uppkopplad. Framöver kommer stöd för ytterligare lösningar, planeringen just nu är stöd för Google Home, Apple Homekit och Homey.

Går det att koppla CubicSecure till hemlarm?

För tillfälle stödjer vi inte den här funktionen.

Går det att koppla en CubicSecure mot två olika inloggningskonton?

Inte just nu, kommer under 2023

Hur kan jag göra en wifi-återställning?

Det är möjligt att återställa WiFi-inställningarna, dra ut strömmen, sätt tillbaka kontakten och när första led:n tänds gör ett kort enkelt tryck på CONNECT-knappen. Om CONNECT led:n lyser rött räcker det att trycka en gång på CONNECT-knappen. Ofta kan man åtgärda eventuella anslutningsproblem med bara en WiFi-återställning i stället för en fabriksåterställning. 

Hur kopplar jag upp min CubicSecure?

Se instruktionsfilmen nedan.

Videos

Hur vet jag om jag har 2,4 eller 5 GHz WiFi?

Alla moderna routrar/accesspunkter har  både 2,4 och 5 GHz wifi. Som standard är både 2,4 och 5 GHz är aktiverat men det kan skilja mellan olika fabrikat. För att kontrollera om du har 2.4 GHz wifi, stäng av 5 GHz på din mobil (om det är möjligt) och se om du fortfarande kan se ditt wifi. Alternativt gå in på inställningarna för din router/accesspunkt (om du är osäker på hur du gör detta se bruksanvisningen för din enheter eller kontakta din återförsäljare eller leverantör av routern, accesspunkt eller internet). 

Jag kan inte koppla upp min CubicSecure mot WiFi.

  • Har du 2,4 GHz WiFi både på mobilen och ditt fastighets-Wifi? Kontrollera inställningar på din mobil samt router/access punkt
  • Är WiFi täckning bra? Annars försök flytta routern/accesspunkt/antenn närmare
  • Uppdatera MyLK appen till senaste versionen
  • Testa med en annan mobiltelefon
  • Avinstallera och installera om appen
  • Kontrollera så du inte har specialtecken eller svenska tecken (å,ä,ö) i ditt wifi namn eller lösenord

 

Visar 10 / 21

OBS! Viktig information om förändringar i inloggningssystemet som kan komma påverka hur du loggar in på vår plattform.

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024 och migreringen måste vara gjord innan dess för att slippa göra om installationen och förlora all historisk data

För att göra övergången så smidig som möjligt för dig och alla våra användare, har vi vidtagit åtgärder för att minimera eventuella besvär. 

Varför gör vi denna förändring?
Förändringen syftar till att öka säkerheten för ditt konto och förhindra obehörig åtkomst, samtidigt ger det en möjlighet att erbjuda mer anpassade funktioner och bättre supportmöjlighet för appen

Hur kommer detta påverka dig?
Enligt vårt register är ditt konto skapat via socialinloggning, om du fortfarande använder det kontot för din primära inloggning kommer du behöva skapa ett nytt konto och migrera din fastighet och dina uppkopplade produkter till det nya kontot för att fortsätta använda våra tjänster. Om du har frågor eller stöter på några problem under processen, är vårt supportteam redo att hjälpa dig.

I länken nedan kan du hitta en steg för steg PDF-guide.

Instruktionsguide_Överlämning av fastighet i MyLK app

Tack för ditt tålamod och förståelse när vi genomför denna viktiga uppgradering!

Om du har några frågor eller behöver assistans, tveka inte att kontakta vårt supportteam på eftermarknad@lksystems.se. Vi är här för att hjälpa till och se till att övergången blir så smidig som möjligt för dig.