LK Systems Våra webbplatser Svenska
Stäng

Våra webbplatser

FAQ

Nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna gällande golvvärme och vattenfelsbrytare LK CubicSecure. Finner du inte svar på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta något av våra regionkontor.

Behöver brandväggen ställas in?

För normala routers med brandväggfunktioner för privatpersoner kommer det mest troligt inte behöva göras några inställningar. Brandväggar för företagsbruk kommer troligen behöva konfigureras, trafiken går på:

Protocol                                      Port

MQTT  / TCP & UDP                8883 samt 443

HTTPS / TCP                              443

Behöver jag använda vändskivor då jag installerar LK CombiBoard EPS?

Nej! Varje LK CombiBoard EPS är försedd med integrerade vändspår. Skivorna förläggs på sådant sätt att skivans integrerade vändspår hamnar där rörvändning skall ske. Se LKs monteringsanvisning.

Behöver min mobil vara kopplad till samma nätverk som CubicSecure ska kopplas?

Nej, det behöver den inte vara men din mobil måste ha 2,4 GHz wifi aktiverat för att appen ska kunna ansluta till CubicSecure under installationen.

CubicSecure har tappat wifi

Tryck en gång på Connect-knappen, enheten bör återansluta. Om Connect börjar blinka vitt så har enheten tappat inloggningsuppgifterna.  Använd funktionen Uppdatera wifi i MyLK-appen för att lägga in dina wifiuppgifer igen. Du använder även denna funktion om du vill byta wifi som enheten är kopplad mot.

CubicSecure piper ett långt pip

Larmsignalen indikerar ett pågående läckage. Tryck en gång på WATER ON/OFF för att kvittera larmet.

Utför en kontroll av rören och åtgärda läckan När läckan åtgärdats, tryck en gång till på WATER ON/OFF. CubicSecure slår på vattnet igen.

Finns det en säkring i ARCHub?

Ja, men inte utbytbara. Det finns en huvudsäkring och en på varje ställdonsutgång men alla är automatsäkringar som återställs om man bryter strömmen i 10 sekunder.

Finns det stöd för Home Assistant, Google Home, Apple Homekit och Homey?

CubicSecure har i dagsläget inte stöd för andra lösningar än MyLK för att använda produkten uppkopplad. Framöver kommer stöd för ytterligare lösningar, planeringen just nu är stöd för Google Home, Apple Homekit och Homey.

Fungerar trägolv på golvvärme?

Ja, det fungerar alldeles utmärkt, dock är det vissa saker man bör beakta. Lägg aldrig ett för tjockt trägolv på golvvärmen (kontakta LK vid golvtjocklek över 25 mm). Trä ger en relativt bra isolering vilket gör att ett tjockt trägolv kräver högre vattentemperatur än ett tunnare trägolv.

"Golvbranschen" har i samarbete med bl.a. LK, givit ut en skrift om trägolv på golvvärme. Läs mer på Golvbranshens hemsida.

Golvvärme i oisolerade källargolv?

Golvvärme löser inga fuktproblem! Se därför till att källargolvet är torrt och fuktfritt innan renoveringen påbörjas. Om bygghöjden tillåter är det alltid bäst att isolera golvet för att undvika värmeförluster nedåt. Använd bara ”öppna” material som andas så att eventuell fukt inte stängs in i konstruktionen. Vid osäkerhet bör alltid en sakkunnig person kontaktas.

Går det att ”köra” golvvärmesystemet utan rumstermostater?

LK Golvvärmesystem går att köra utan rumstermostater, men för att optimera komfort och energiförbrukning så rekommenderar vi att man använder LKs rumsreglerutrustning.

Visar 10 / 80

OBS! Viktig information om förändringar i inloggningssystemet som kan komma påverka hur du loggar in på vår plattform.

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024

Inloggning till MyLK app från socialinloggning tjänster upphör den 29:e februari 2024 och migreringen måste vara gjord innan dess för att slippa göra om installationen och förlora all historisk data

För att göra övergången så smidig som möjligt för dig och alla våra användare, har vi vidtagit åtgärder för att minimera eventuella besvär. 

Varför gör vi denna förändring?
Förändringen syftar till att öka säkerheten för ditt konto och förhindra obehörig åtkomst, samtidigt ger det en möjlighet att erbjuda mer anpassade funktioner och bättre supportmöjlighet för appen

Hur kommer detta påverka dig?
Enligt vårt register är ditt konto skapat via socialinloggning, om du fortfarande använder det kontot för din primära inloggning kommer du behöva skapa ett nytt konto och migrera din fastighet och dina uppkopplade produkter till det nya kontot för att fortsätta använda våra tjänster. Om du har frågor eller stöter på några problem under processen, är vårt supportteam redo att hjälpa dig.

I länken nedan kan du hitta en steg för steg PDF-guide.

Instruktionsguide_Överlämning av fastighet i MyLK app

Tack för ditt tålamod och förståelse när vi genomför denna viktiga uppgradering!

Om du har några frågor eller behöver assistans, tveka inte att kontakta vårt supportteam på eftermarknad@lksystems.se. Vi är här för att hjälpa till och se till att övergången blir så smidig som möjligt för dig.